svandenbrule.reismee.nl

Weeshuis in Petak

Al vroeg in de ochtend was ik met de kinderen aan het repeteren voor de welkomsdans voor Annet en de andere gasten die 's'middags zouden komen. Street dance met een liedje van Chris Brown met het liedje Best Love Song! Iedereen was blij om te zien dat het zo snel in elkaar gezet was. Maar wat wil je met deze super flexibele kleine meisjes die leven van muziek en dans. Koekje! Natuurlijk vonden ze dit een vrij lompe dans en snelle moves, maar ze geven er een eigen draai aan met van die sierlijke bewegingen met hun handen, armen en benen. Dat het nog mooier is om te zien. Dan een echte street danser! Daarna met z'n allen de pocho pocho gedanst op muziek van Sandra uit Sanur. Helemaal top met heel het weeshuis, Komang, Annet en ik op de dansvloer. En niet re vergeten de sponsor kinderen die daar werken Karang en Ketut.
Annet heeft met een marathon meer dan E 600,00 euro opgebracht. Daarvan heeft ze zelf pakketjes voor alle kinderen gemaakt. En sponsort ze Komang voor kostuums voor Balinese dans optredens. Met de pakketjes gingen bingo spelen in de klas. Dat vonden ze erg leuk om te doen. De kinderen hebben helemaal niks, ze wassen zich in de rivier en eten 1 x per dag rijst bij hun ouders in de kampung. Na schooltijd komen ze in het weeshuis. Deze week hadden ze vakantie dus heel de dag kon ik ze bezig houden. Na de bingo zongen ze wat liederen waaronder " I have a Dream" ABBA en "Heal the world" Michael Jackson. Ik hoorde ze zingen alle kinderen en ik kreeg een brok in mijn keel, de rillingen gingen door mijn lijf want wat voor vreugde, liefde en blijdschap die kinderen samen uitstralen!!! Ik was zeer onder de indruk! Ik kon het gewoon niet laten om te filmen en 1 lied op fb te plaatsen. Het was zo aandoenlijk, dat ik me zo zo zo gelukkig voel om dit mee te maken. Kinderen hebben geen geld, maar wel elkaar met muziek, dans en liefde van Komang en aandacht van vrijwilligers. Sommigen zijn sponsor kinderen en ik denk dat ik de kleinste ga sponsoren. Mijn kindje Madi! Het meest linkse kleinste meisje met een rood shirtje aan en glimlacht op de foto (zie boven in) . Dan geef ik haar E 15,00 per maand dan kan zij later naar school toe en gaan studeren! Wow, dit geeft mij echt geluk! Ook kreeg ik deze dag 2 flesjes om 2 meiden hun haren schoon te maken omdat ze last hadden van vlooien. Nadat Annet en de andere gasten uiteindelijk vertrokken, ging ik ook vroeg naar bed. Dit was een bijzondere mooie dag !

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!