svandenbrule.reismee.nl

Jogyakarta 22 , 23 en 24 mei 2014

Aankomst op Jogyakarta was erg indrukwekkend. Taxi was zo geregeld voor Rph 600.000 naar Oasis Hotel in het centrum. Ik was al eens eerder geweest in Jogyakarta. Super imponerende stad met heel veel verkeer kris kras door elkaar. De eerste avond niet veel gedaan dan de straat vekennen in de Jl. Prawirotaman I . En heerlijk aan de South Comfort, tax free whisky. De dag 2 vrijdag 23 mei super veel gedaan. Sultan Palace, Batik expositie en Jl. Malioboro gezien en s avonds een vriend Beng Beng van Annet ontmoet. Die nam ons mee naar een restaurant en daar ontmoette we Sabina en Dixy 2 Duitse dames. Fijn om mijn Duits op te halen.

De dag 3 zaterdag 24 mei was de ceremonie maar ik had teveel whisky op en moest die ochtend flink overgeven dus was het verstandig om even bij het hotel te blijven om bij te komen. Erg fout, maar ik had gewoon ook ff rust nodig! Het was een emotionele ceremonie en mooie mis, ben blij dat ik achteraf het niet heb meegemaakt. Ivm emotionele buien te voorkomen. Na een paar uur geslapen te hebben, gingen we achterop de scooter van Beng Beng en een vriend van hem onderweg naar een shit- coffee, waar de koffie Toebroek vandaan komt. Een soort wasbeer eet de bonen op en poept ze uit. En vervolgens slikken ze de bonen in zonder te bijten en verteren ze niet. Ze halen de bonen uit het schilletje en ze houden een groene boon over nadat ze geroosterd zijn in een oventje. De meest gezonde groene biologische koffie die er bestaat. Ofwel coffee Loewak. Er komen ontzettend veel toeristen daar om te zien hoe de fabriek eruit ziet, er werken veel mensen om de koffiebonen uit de schil te halen. We kochten daar 1 koffie zakje met poeder voor koffie Toebroek voor Rph 300.000 om te maken thuis in Nederland. Heerlijke speciale gezonde koffie. Kom maar op de koffie bij me thuis dan krijg je een bakje van me:-). Nadat we heel het proces van de shit-coffee gezien hadden gingen we naar het platteland om cobra slangen te zien. Dat was hilarisch! Zo eng en zo bijzonder. Er was een boer die 20 cobra slangen had. En 3 liet hij zien op de grond, een voor een. Daarna slachtte hij 1 cobra, de eerste die gedemonstreerd werd. Dat was een goede sterke voor ons. Hij hakte zijn kop eraf met een mes. En warempel de kop bewoog nog! Het lichaam ook... Wij gillen als twee keukenmeiden!!! Ik shakete van angst en mijn hard bonkte in mijn keel. Wow, wat was dat vreemd. Na filmpjes en foto's gemaakt te hebben zagen we hoe hij de huid van de slang eraf strook en het bloed in een bekertje deed met een aantal pezen van de cobra slang. Er werd wat fruitsap toegevoegd en drinken maar!!! Je krijgt geen ernstige ziektes meer de rest van je leven en je wordt sterker en gezonder. Ik voel me zo goed. Healthy smoothie! Een overwinning om iets te doen waar ik nooit voor open zou staan. Ik heb nog nooit iets illegaals gedaan geen drugs in mijn leven. Maar dit.... Het smaakte heerlijk. Zeker een DOEN gewoon!

Op naar de bruiloft feest van Erita Santosa& Aleksandar Marchev een Indonesische en Bulgaar. Erg bijzonder liefdevol stel, de liefde straalde van hun gezicht. Het was een pracht paar, netalsof Aladdin @ Yasmina een sprookje. Zeer betoverend, een bijzonder groot feest met minstens 1000 mensen en tig bediendes en eetkraampjes. Ik ben verliefd op Yogyakarta ik ga ook trouwen daar! Nu weet ik bij wie ik moet zijn. Ik ontmoette nl. Robert Flokstra www.flowgi.org (ceremoniemeester) de stiefvader van Erita die in Nederland woont in Hoofddorp. De echte ouders van E. zijn omgekomen tijdens een aardbeving. De ouders van A. Zagen er ook mooi uit met ook traditionele Indonesische kleding. Iedereen trouwens! Zo mooi! De kleuren kwamen overeen met de kleding de ouders van Erita. De zus van A. was getrouwd met Robert, Nederlandse jongen uit Breda. Hij vertelde me dat hij in het Ignatius ziekenhuis geboren was en in het centrum gewoond had. Wat leven we toch in een kleine wereld!! Het stel hebben elkaar leren kennen in Nederland en wonen in Almere. Het was zo n rare gewaarwording om hun te ontmoetten in hier Indonesiƫ. Bizar! Aleksandar&Erita wonen in Joya. Die avond was zo indrukwekkend. Heerlijk gedanst pocho pocho dans en er werd een Bulgaarse dans gedaan. Veel bijzondere easy going Indonesische vrienden van Annet ontmoet. En vrienden en familie van het bruidspaar. Later toen ze op huwelijksreis waren op Bali, kwam ik het bruidspaar tegen op Ubud, in het apenbos! Enfin, Het was een hele prachtige bruiloft Fata Morgana in Real life! De avond liep erg snel, we gingen nog s avonds laat wat drinken om afscheid te nemen van Beng Beng die alles voor ons gedaan had en ons overal heen bracht. We hebben in zijn gasten/ toeristenboek geschreven. Hij is zeer bekend bij de toeristen in deze stad.

En dag 4 zondag 24 mei daarna moesten we om 12.00uur uitchecken en met de bus naar Bali. Trip van minstens 22 uur. Daarvoor nog ff geluncht en t was speciaal voorbereid , de overblijfselen van de cobra slang wat voorbereid was in een restaurant met gember en citroengrass. Beng Beng had dat voor ons geregeld. Een beetje rijst erbij en komkommer en onze buikjes waren goed gevuld voor de lange lange bus&bootreis op naar Petak in Bali!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!