svandenbrule.reismee.nl

Jogyakarta Woensdag 21 mei op Donderdag 22 mei

Mijn aankomst op Java (Jakarta en Jogyakarta) Totaal 24 uur onderweg

Vanaf 7.00 uur stond ik op woensdag 21 mei op. Yes, mijn missie gaat uitkomen! Als je 24 uur gaat reizen om naar plaats van bestemming in Jogjakarta te zijn. Het is voor een goed doel om naar Indonesiƫ te gaan! Al de dagen waren zo goed voorbereid dat ik genoeg tijd had om goed uitgerust weg te gaan en 1 nacht over te slaan. Ik had gelukkig geen last van yet lack! Soms vallen sommige situaties minder zwaar in het leven, dus dat viel allemaal mee de heen reis. Alhoewel de adrenaline zo in mijn lijf begon te gieren! Enak enak! De vliegreis van Amsterdam naar Kuala Lumpur was 12 uur maar het was onwijs snel voorbij. Je had een luxe beeldscherm met eigen films die je kon afspelen. Mooi vliegtuig van Malaysia Airlines. Na 8 uur hadden we een stijve kont van het stil zitten dus gingen we Jalan Jalan rondje vliegtuig doen. Rek en strek oefeningen gedaan en ontzettend gelachen met Annet dus...Vanuit Kuala Lumpur naar Jakarta verliep alles goed, we hadden ongeveer 1 uur en 40 minuten overstaptijd. Nadat we op Jakarta aankwamen hadden we daar 4 uur overstap minuten wat erg lang duurde maar we gingen daar onze visum halen dat na een kwartier tijd allemaal geregeld was. We gingen in de hal zitten in de AirPort en tegenover was er een "Musholla" Prayer Room waar moslims aan het bidden en zingen waren. Erg bijzonder! Annet was aan het lezen en ik was heerlijk aan het schrijven. Het gevoel om in mijn huisland te zijn had ik zeker wel. Iedereen lijkt op me daar! Maar ik viel niet op. Normaal voel ik me een blonde vrouw in Nederland, echt meer een Hollandse dan een Indonesische. Nu niet ik realiseerde me "Wow, nu ben ik een met de mensen hier, helemaal senang! " Bij elke gesluierde vrouw dacht ik of een van de vrouwen mijn moeder kon zijn. "Wow, zo'n rare gewaarwording om misschien mijn biologische moeder zo tegen het lijf te lopen?" Weird maar toch bijzonder! Het voelde aan alsof we in een tuincenter liepen, allemaal palmbomen met super exotische bladeren eraan en prachtige mooie planten. Wel enorme luchtvochtigheid , wat gewoon erg benauwd aan voelde! Ik was daar zo aan gewend! We gingen met Garuda Indonesia van Jakarta naar Yogyakarta. Dat was een korte vlucht , stelde niks voor, een vluggertje. Het was 5 uur later op Java.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!